Friday, March 25, 2011

Soalan (Question) Facebook?



Hah.. Apakah ini semua? Tiba-tiba sahaja termuncul di Facebook.

Jika anda memerlukan jawapan dari Facebook sendiri. Anda boleh melayari page ini dan ini. Saya pasti banyak lagi blog yang menceritakan tentang feature Facebook yang baru ini. :D.

Jika anda malas dan ingin saya bantu mengulas tentang perkara ini, anda boleh terus membaca sehingga ke bawah.

Apakah "Question" Facebook?

"Question" Facebook membolehkan anda mengajukan soalan dan mendapatkan jawapan segera dari teman-teman anda dan orang lain di Facebook. Soalan direka sehingga siapa pun di Facebook dapat membantu anda mencari jawapannya. Jadi apabila anda mengajukan soalan, soalan itu dibawa ke News Feed. Jika teman-teman anda menjawab atau mengikuti (follow) soalan itu, ia akan keluar di News Feed rakan-rakan mereka dan begitulah seterusnya.

Bagaimana saya mengajukan soalan melalui "Question" Facebook?

Untuk mengajukan pertanyaan, klik "Question" di bahagian atas halaman rumah anda atau profil, atau melalui link "Question" di sisi kiri halaman rumah (Home) anda atau profil. Anda mempunyai pilihan untuk menambah jawapan untuk rakan anda memilih atau membiarkan mereka mengisi jawapan mereka sendiri.

Bagaimana saya menjawab pertanyaan melalui "Question" Facebook?

Anda boleh menjawab soalan terus dari News Feed. Vote di sebuah jawapan dengan mengklik butang kotak di sebelah pilihan yang anda ingin memilih. Jika anda ingin meninggalkan respon lagi, klik pada judul pertanyaan dan menulis jawapan anda dalam kotak teks di dalam bahagian "Post".


Sekian dari saya. :)

No comments: