Wednesday, April 27, 2011

Aku bercakap dengan Barack Obama dan Mark Zuckerberg!

Tak percaya? Kami rakan di Facebook tau! Sekali dengan Mark Zuckerberg, Mahathir Mohamad dan Bill Gates!


Terkejut? :P

Biasalah aku. HAHA. Korang ada?

Sebenarnya malam ini aku nak bercerita tentang teknologi. Kau lihat diatas. Itulah teknologi. Dapat mendekatkan lagi manusia. Pada masa yang sama ianya dapat menjurangkan persahabatan juga. Bergantung kepada cara anda menggunanya.

Blog. Facebook. Twitter. Macam-macam bentuk rangkaian sosial yang wujud di dunia. Kebanyakannya percuma sahaja. Cuma perlu ada connection sahaja.

Ada perkara kita boleh berkongsi, ada juga yang tidak perlu. Tetapi kadang-kala kita tercampur adukkan kedua-duanya.

Bijaklah dalam memberi infomasi kepada internet. Kerana anda tidak akan tahu bila informasi anda akan dimanipulasikan.

Lihat itu. Selang seminggu. Lihat dibawah.

Beritahu aku. Perlu ke tunjukkan segalanya di internet?

P/S: Siti tu bukan orang betul. Aku reka je.

12 comments:

riffzam said...

aku setuju.teknologi ni dibentuk utk kita gunakan dgn mudah.bkn disalahgunakan.perkara peribadi juga ada yg sanggup dedahkan kat internet.secara terbuka.erm.entah lah. :)

cik rama-rama said...

hahaha..ni sume blh buat ni...wakaka..tp budak x matang ada juga yang update mcm tu..totally infinity % annoying comment cam tu..

ada yang patut share dan ada yang perlu private.. :)

Arif Azmi said...

ariff: tapi susahkan nak bezakan kadang-kadang? tu yh setengah orang sangat memilih bila approve kawan.. ^^,

Arif Azmi said...

cik rama-rama: HAHA.. tula.. tp dah malam ni tak tau nak bg tajuk gempak sikit apa.. Keluar la idea ni.. :)

Yup3.. ^^,

Cheah said...

HAIHH AKU SETUJU YANG BAWAH TU. PERLU KE SEMUA NAK LETAK KAT fb ? -.-"

Arif Azmi said...

Cheah: Kan2? :)

Izyan Masri said...

PANDAI OBAMA DENGAN MARK CKP BHASA MELAYU XD

Arif Azmi said...

Yan: Eh? Mestilah.. Bahasa ibunda mereka.. XD

nUr _ atiQah said...

haha..
teknologi mmg menakutkan..haha
ok..
pendapat aku la..
tak perlu tunjukkan segalanya,..
kalau nak luahkan jugak..
bole guna pendekatan laen..
contohnya..kiasan..kan?
hehehe..^^~

Arif Azmi said...

atiqah: kan2? :).. betul2.. bukan semua patut kita tunjukkan.. idea yg bernas.. pendekatan lain.. i like.. ^^,

Reen Rostarizam said...

ahahha..ini kelakar :D

Arif Azmi said...

reen: kelakar kan? HAHA