Thursday, May 26, 2011

Segmen Review: E'ka Zulaikha


Ini blog kelima puluh tiga di-review!

Blog ini dimiliki oleh E'ka Zulaikha. :D. Dia dahulu di UiTM Kuantan seperti saya. Sekarang beliau sedang menunggu kemasukan untuk degree. :)

Baik. ^^,. Kita teruskan dengan review! Wah. Blog ini tiada header image. Sebaliknya menggunakan header default template yang digunakan olehnya. Cantik! Pink gitu. Terserlah keayuan gitu. Wakaka. Budak SESTER eh? Saya ada sepupu kat situ dulu. :)

Dari segi post. Background pink dan post warna hitam. Saya rasakan tiada masalah. Cantik saja. ^^,. Cuma satu. Kenapa ada dua advertisement? Nuffnang la. Yang column tu saya cadangkan letak di sidebar. Kerana tidak sesuai di situ. Lagipun anda sudah ada advertisement lagi satu yang melintang bukan? Cadangan saya bawahkan advertisement pertama itu.

Dari segi widget pula, shoutbox, followers, dan archive diletakkan di tempat yang ideal bagi saya. Jadi saya rasakan itulah susunan terbaik untuk blog anda. ^^,

Hah.. Ini yang lemah.. Bahagian comment. Bukan pop-out. Sebenarnya ini akan menyusahkan pembaca yang ingin comment. Kerana mungkin mereka perlu melalui pelbagai rintangan untuk memberikan comment. Tambah-tambah anda enable word verification. Fuh. Berat bagi sesetengah pihak. Cadangan saya, disable word verification. Gunakan comment moderation. Senang anda tahu comment baru. Dan anda boleh approve. ^^,

Itu saja rasanya. Jom terjah blog E'ka Zulaikha!

5 comments:

Chempaka Sari said...

wah bagusnya awak komen blog. Nak tau blog saya berat tak? nak tau tu je...

”XOXO, Chempaka Sari.”

Chempaka Sari said...

Ahh betul kata awak.. kenapa iklan eka tu letak kat situ? first time tgk hehe


”XOXO, Chempaka Sari.”

Arif Azmi said...

@Chempaka Sari: HAHA.. Jap2.. Tula.. iklan jd camtu.. XP

e'ka zulaikha said...

Thanx Arif 4 reviewing my blog :D

I've fixed the mistakes.. :D

Arif Azmi said...

@e'ka: no problem.. :)