Saturday, May 14, 2011

Segmen Review: The voice of me

Segmen Review Blog Bebelan Saja masih lagi dibuka. Ingin menyertai? Tekan sini.


Ini blog kedua puluh tiga di-review!

Walaupun blogspot buat hal. Aku tetap teruskan. Wakaka. :P. Blog ini dimiliki kawan saya di UiTM Kuantan. Namanya Farah Syahidah. ;)

Mari kita teruskan dengan review blognya!

Bila blog ini dibuka, korang akan nampak header yang berawan-awan. :D. Dibawah awan itu ada slogan, "The Voice Of Me". Itulah yang dibawa oleh pemilik blog didalam penulisannya.

Tetapi bila korang lihat backgroundnya, memang cantik. Cuma, ada tulisan iStockphoto yang walaupun samar, tetapi jelas kelihatan. Cadangan saya adalah pemilik blog ini mencari bacground yang tiada tulisan yang tidak berkaitan dengan blog anda. :). Sebab kita mahu yang terbaik untuk blog kita bukan? ;). Custom adalah yang terbaik kerana kita menggayakan sesebuah blog itu mengikut diri kita.

Post-post di blog ini mudah dibaca. Syabas. 

Widget-widget yang bagi saya wajib dilihat agar memudahkan pergerakan pengunjung adalah followers, archive dan shoutbox. Followers memang terpampang di atas. Bagus. Tetapi archive dan shoutbox dibawah sedikit. Tetapi tidak mengapa, kerana masih lagi jelas kelihatan.

Ruangan komen? Bukan pop-out. Agak menyusahkan di situ. Tiada comment moderation? Itu menyusahkan anda untuk mengetahui komen-komen terbaru. Cadangan saya? Enable pop-out commenting dan comment moderation.

Itu saja. Jom terjah blog The Voice Of Me!

Nak join Segmen Review Blog Bebelan Saja? Tekan SINI.

2 comments:

farah syahidah said...

ok arep. nty aku ubah okay?thanks taw, hehehehe, neves aku,

Arif Azmi said...

HAHA.. no prob.. btw.. tiada paksaan.. :)..