Wednesday, May 25, 2011

Segmen Review: Well you can't shut my mouth in here.


Ini blog kelima puluh di-review!

Blog ini dimiliki oleh Mustab. Seorang rakan saya di UiTM Kuantan. :). Rasanya tidak pernah saya bersua dengannya. HAHA. Rasanya la. Baik. Akan saya review blognya. :D

Mula-mula. Lihat headernya. :). Simple bukan? Ianya juga bukan jenis image. Bagi saya, jika kita menggunakan image, ianya akan menjadi lebih menonjol. Bukan susah pon. Sekejap je. :). Biar saya tunjuk contoh header untuk blog anda.


Nampak? Macam menarik sikit kan? :). Contoh jela. Taknak buat pun takpe. Header anda sekarang okay juga. Nak header yang atas pun boleh je kalau nak. Saya saja buat. :P

Background blog anda sangat unik. Tak pernah saya lihat. Comel juga. :D. Kiranya sesuai la kerana anda menggunakan background post warna putih. Tidak ada masalah untuk pembaca membaca post anda, kecuali di post gambar. Anda perlu bijak menyusun gambar. Di post ini, kelihatan gambar itu keluar dari frame yang asal. :)

Bergerak kepada widget. Ada lagu blog ni. :P. Okay la kalau ada pun. Sebab dah ada peringatan untuk pause sekiranya tidak mahu dengar bukan? :D. Widget lain? Sudah memuaskan. Followers. Archive. Shoutbox semua ada.

Bergerak kepada komen. Bila pengunjung ingin comment, kelebihan blog ini adalah ia telah enable pop-out. Kekurangannya adalah terdapat captcha atau word verification. Menjadi satu masalah bagi sesetengah pihak kerana ada word verification ini. Sampaikan kadang-kadang keinginan memberi comment pudar selepas mereka mendapat tahu perlu ada word verification.

Blog ini mungkin masih baru. Saya rasakan begitu kerana ianya sangat kemas. Postnya pun bagus belaka. Penuh dengan informasi. :)

Itu saja. Jom terjah blog Well, you can't shut my mouth in here.

4 comments:

Mustab said...

hahahahaha! tenkiu so much areppp!! ko mmg terbaek!! wehh nnt ko ajar la aku mcm mane nt bt header tu.. header ko buatkn tu dah cun. tp ade tiara tu..hahahaha..kalau tade tiara tuh mmg aku curi skang gak..hahahaha..aku x reti nk edit2 gamba..=.=..mcm mane nk disable word verification tu?

Arif Azmi said...

HAHA.. no problem.. :).. baik2.. nanti aku tunjukkan.. HAHA.. laa.. gitu? kalau nak aku boleh je buang tiara tu.. XD.. word verification.. settings - > Comments - > Show word verification for comments? - > No

Mustab said...

orait! thanks arep! :DDD

Arif Azmi said...

No problem.. :)