Tuesday, March 20, 2012

Hidup berterusan.

Hidup ini berterusan, tak kira kau mahukan ianya terhenti seketika atau tidak.

Masa sentiasa akan berlalu, setiap detik. "Tick, tick, tick", tanpa menghiraukan engkau siapa.

Hidup ini berterusan, tak kira kau berperangai malaikat atau dilakhnat seperti syaitan.

Masa sentiasa akan berlalu, setiap kali kau menitiskan air mata atau tersenyum kerana geli hati.

Tetapi, ingat, bukannya itu kita perlu lihat, yang menjadi keutamaan adalah apa yang kita mahukan pada akhir waktu. Pada waktu segalanya kekal. Di mana masa benar-benar terhenti. Masa itu, segala yang terjadi di bumi ini, akan dipertontonkan, dan persoalannya, adakah kita akan menyesal ke atas segala perbuatan kita?

Di dunia, kita boleh lari dari hukuman mencuri, mengata, mangambil rasuah, dan sebagainya. Baru-baru ini, aku terdengar rakan aku menceritakan tentang kewujudan kes yang begitu membuat aku resah. Bukan kerana ianya menganggu hak aku, tetapi kerana ianya merampas hak orang lain. Tetapi aku yakin, setiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya. Wallahualam.


No comments: