Wednesday, June 27, 2012

Petang itu.




Tersedar aku dari tidur diiringi bunyi dentuman petir yang kuat diikuti dengan kilat sabung menyabung.

Mataku masih enggan terbuka sepenuhnya. Aku mengagahkan diri mengintip di luar jendela. Ternyata alam
menghembus udara nyaman beriringkan hujan. Namun hakikatnya, suram keadaannya.


Bila difikirkan semula, petang ini seolah olah memerli aku. Dapat kurasakan kehadiran cuacanya yang kelam mendampingi hatiku yang semakin sayu memikirkan hal duniawi.


"Ayat jiwang :)", balas seorang insan bernama Razura Samsuddin. Agaknya beliau memerhati kelibatku di laman coretan hatiku.


"Niatnya menceriakan hati berlara :)", balasku.


R (Razura): baguslahhh :) kenapa lara ni ? gaduh dgn bakal istri ehh ?


A (Diriku): di usia senja ini, kerap aku utarakan soalan dimana jawapannya tidak pernah hadir. :) kebingungan kerap mendukakan diri.


R: alalah~ jgn lah mcm tuhh. 1 hri nnti. semunya akn terjawap :) sekarang ni,semuanya msh lagi rhsiaa :)


A: seringkali rahsia alam sebegitu. Menunggu saat sesuai menghadirkan diri. InsyaAllah akan terjawab segala persoalan dalam diri.


R: insyaAllah,amin~ semoga yg terbaik itu milik kita semua. semoga dapat jodoh yg baik and cinta yg berkekalan smpai syurga. :)


Entah mengapa, tetapi aku rasakan dialog ini membuatkanku lebih bersemangat meneruskan perjuangan. Terima kasih saudari. :)


No comments: